Drogtest och övervakningskameror

Är det verkligen rätt väg att gå? ne jag sätter mig emot .. stackars ungdomar . ska börja trackas av högre makter redan när dom går i grundskolan . det kommer resultera i att ungdomarna känner sig kränkta å motarbetade ..

Viss vettighet.
Ja det finns ju vettiga grejer med det å det är att börja bekämpa från ett tidigare stadie å sätta skräck i ungdomar .. å det är klart att dom inte ska hålla på med droger .. i Östersunds och Bräckes kommun är man iaf positiv till detta å vi får väl se var det slutar nånstans .. läs mer här!

Appropå det är med integritet å saker som kommer kosta samhället massa pengar (vilket drogtesterna också kommer göra) så läste Denice i Minnas blogg att Östersundsbostäder (den hyresgästförening vi hyr av) skulel införa ett nytt låssystem som innebär ett sorts elektroniskt låskort i allmänna utrymmen så dom ska kunna kolla vem som varit var vid vilken tidpunkt .. det är ju helt fucked up!

Å kronan på verket är alltså då att dom ska sätta in övervakningskameror i trapphusen för att bekämpa skadegörelsen som varit den sista tiden . så även i vårt trapphus . med klotter å annat skit .. å det kan väl jag tycka är rätt bra ändå för att då ser man ju även på bilderna vid andra brott av typen inbrott eller hemfridsbrott eller annat ..

Men sen ifrågasätter jag hur mycket det här kommer kosta oss som bor i husen .. det kommer ju läggas på hyran naturligtvis å jag vet itne om jag har lust med att betala för att bli övervakad .. å sen kommer säkert inte skadegörelsen att sluta för det .. utan det är kamerorna som kommer att bli igen sprayade eller krossade istället .. om inte av ren djäfvulskap så i ren protestaktion för att vi ständit ska behöva bevakas ..

Jag är trött å less på utveckligen av samhället . jag ska dra mitt strå till stacken å försöka förbättra å försöka påverka ..

xxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad händet innan News ikväll då? . Sitta hemma hos er =) ? ..
Ja fan, får se om ja orkar börja träna bara =), ja vill ju men inte alltid det blir som ja vill =) ..

2008-04-04 @ 11:49:57
Postat av: bacardiraz

ya glöm aldrig din kärlek sluta aldrig va rebell!"=)
puus mannen=)

2008-04-06 @ 18:46:14
URL: http://bacardiraz.blogg.se
Postat av: Yoni

"utan det är kamerorna som kommer att bli igen sprayade eller krossade istället" så skulle jag göra he he...

2008-04-07 @ 16:56:25
URL: http://www.yonidraw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0