Glassbilen

Nu säger professor Bo Sjöberg vid Sahlgrenska Akademin att barn blir tjocka av och onkoncenterade av glassbilen och att dom inte kan sova . get real man säger jag!

Tyngden.
Varför lägga över skulden å tyngden på att ungjävlarna i dagens samhälle är smällfeta och dumma i huvet? glassbilen fanns för fan när jag var liten och jag är fan inte fet .. (kanske lite dum i huvet!?) haha! det är väl för fan snarare så att man borde titta på lite andra grejer . så som minskad idrott i skolan . även internet . ungar rör sig inte på samma sätt som när vi var små ..

Helvete . vi jagade till å med glassbilen . vi kutade efter den bara för att det var kul .. inte för att köpa glass . jag gillade glass . jag åt mycket glass å det gjorde mig inte tjock . å den melodin som han säger att barnen blir ofokuserade av å får sömnproblem av är fan också skitsnack!

Den låten resulterade snarare i att man retade lärare och andra barn med tillhörande ramsor . det väcker det kreativa i barn att höra enkla raka musikslingor .. därav att "blinka lilla stjärna" och "alfabetsvisan" går likadant för ett lättare igenkänningsmönster för barn!

Tror inte att glassbilen är det stora trauma i barns liv som Bo Sjöberg får det att framstå som i artikeln http://www.sr.se/cgi-bin/goteborg/nyheter/artikel.asp?artikel=1997278 .

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0