Sjuk framtid

Hur kommer det se ut i framtiden när barnen redan när dom är små lär sig att det är normalt att operera sig bara för att mammorna inte tar hand om sina kroppar å råkar ha pengar ..

Mamma är sjuk.
Det har alltså kommit en barnbok i staterna där barnen ska lära sig förstå varför deras mammor opererar sig . hur sjukt är inte det här? jag förstår inte .. inte alls! det är så fel å sjukt vridet alltihopa . barnen är ju dom som vi ska ta hand om å inte lära dom att det är fel att se annorlunda ut .. tack å lov för att jag tackade nej till en gratis operation när jag var 18 .. acceptera vem man är blir man starkare av än att köpa nytt utseende!

Läs: http://aftonbladet.se/foraldrar/article2274266.ab

xxx

Kommentarer
Postat av: Yoni

Håller med helt fuckat!

2008-04-22 @ 13:48:12
URL: http://www.yonidraw.se
Postat av: Anonym

hej älsk. Hur går det ? fått några roliga frågor? =) Kom nyss hem från stan jag iaf. Ska kolla på ugly betty nu om det inte redan slutat. Pösspöss

2008-04-22 @ 20:41:48
Postat av: Dempa

HEEEJJ!! =D
wee vad roligt att få kontakt med dig då du jobbar =)

Jaa, det blev himla länge.. Satt i de där vindskydden och svullade hamburgare, nam nam :D

Ne tyvärr, kan ju inte det. Mamma har ju ingen bil längre. Hon har ju sålt den vet du... väligt synd vid såna här tillfällen..

tycker så synd om dig om du måste gå.. Men har du hört med Mattias?

PÖSS

2008-04-22 @ 21:08:19
Postat av: D

jaaa.. annars får du väl som sagt låna någons cykel, hehe.
Mamma sålde bilen för rätt länge sen, den krånglade så mycket.

Jag äter oxå macka nu.. en knäckemacks jävel :(
Men det blev i alla fall den godaste middagen, QP chesse :D

Hur går det för dig å jobba då?
Går det framåt eller går det segt?
Pussas

2008-04-22 @ 21:22:14
URL: http://dede.blogg.se
Postat av: Anonym

nee. det kanske inte är så roligt, men du har väl typ inget val ifall du inte får tag på någon.
fan att vi inte har bil!

Duuu... du måste ta och fixa dig ett pass typ nu =)
Jag, renee och brorsan har pratat lite, och vi ska åka utomlands om en månad, kul va? :D

2008-04-22 @ 21:29:37
Postat av: D

jo, alltså.. Eftersom jag, renee och brorsan pluggar på distans så kan vi lika gärna befinna oss utomlands och ändå ha inkomst. resan behöver inte bli så dyr om man bara tar flygstolar. hur man sover löser sig när man väl kommer dit. Billiga Vandrarhem eller så kan man kolla upp. Och du får ju lön nästa månad + a-kassa ...
=)
Visst visst visst? *nickar*

2008-04-22 @ 21:49:15
URL: http://dede.blogg.se
Postat av: Dempa again

ja men till midsommar så får du ju skatten oxå..
Så den helgen behöver man ju inte tänka på, eftersom den är i princip klirrad.
Men jag ska iaf räkna lite på det där för det hade
vart kult..
Man ska vara lite spontan ibland och att leva fattigt en månad är inte så himla farligt egentligen. Man behöver inte äta värsta middagarna varje dag och man behöver inte supa varje helg..

Okej.. jäklar vad du jobbar =) Jag är så stolt över dig!! Du är så himla duktig älskling!!
Älskar dig massor!

(Ringde du mattias?)

2008-04-22 @ 22:19:22
Postat av: D

okej

2008-04-22 @ 22:34:25
Postat av: Anonym

nä, men hela grejen var ju att vi vi pluggar på distans och har lite möjligheter. När jag pluggat klart, vilket blir senast i aug, så försvinner den möjligheten. Jag kanske återgår till Soc och då finns det absolut ingen som helst chans till en resa, och sen om man får ett heltids arbete, så måste man ändå vänta tills man får semester.
Det är ju inte direkt så att vi har spikat det om du tror det.. bara triggade upp oss själva och drömde oss bort.

okej.. vad bra! puss

2008-04-22 @ 23:13:00
Postat av: Dempa

aja skit samma. Som sagt, bara en spontan tänke som vore roligt.
I alla fall är jag sjukt godis sugen och har vart det hela dagen. Det suger :(

2008-04-22 @ 23:32:05
URL: http://dede.blogg.se
Postat av: Denice

God natt...
jag älskar dig. Pöss.

2008-04-23 @ 00:09:35
Postat av: Denice

Wappar från telefonen nu. Har stängt av datorn. Såg typ bara den sista kvarten på betty så nja, vi får se reprisen istället. Hade tänkt sova nu så jag lär nog inte vara vaken när du kommer hem men godiset kan annars vara bra tills i morgon :). God natt älskling. Stänger av wappen nu oxå. Natti. Ses snart. Puss puss

2008-04-23 @ 00:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0