Aktiv dödshjälp?

Om en människa så önskar att dö . varför borde inte den människan då få läggas in å sövas . om man verkligen inte har nåt kvar att leva för eller om man lever i konstant smärta ..

Självmord ett bättre alternativ?
Så borde det ju fan inte vara .. att man då själv ska ge sig ut på jakt efter en pistol eller nåt annat att ta livet av sig själv med .. å låta nån annan stackars människa (som har livsglädjen kvar?) städa upp din mess efter du skjutit ut hjärnan i halva lägenheten ..

Om jag hade haft samma tumör som Chantal Sébire som växer i huvet på mig . skulle ja fan också vilja ha aktiv dödshjälp .. i extrema fall borde det för fan va bästa lösningen menar jag . hon till å med bad presidenten i Frankrike men fick nej ..

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2092158.ab

image39 image38

xxx

Kommentarer
Postat av: Ina

Ord katten!

2008-03-20 @ 10:19:48
Postat av: Andreas Edlund

Du har helt rätt, bra skrivit. Men en sak bara, jag tycker inte man ska ge dödhjälp till psykiskt sjuka, som dessutom har familj, eller man ska åtminstone prova alternativa hjälpmedel först. tex. Psykvård,kurator. Men har personen ifråga ingen familj inget hem och inget att leva för som gör personen glad tycker jag dödhjälp är en självklarhet. kolla härna in på min blogg vad jag skrivit. :) MVH Andreas

2008-03-20 @ 10:22:48
URL: http://tankarmina.blogspot.nu
Postat av: Dempannn

o shit.. stackars kvinna.
Tycker oxå att det där är helt fuckat.
Lider en person så pass allvarligt så tycker jag att dödshjälp borde finnas som ett alternativ, iallafall om personen ber på sina bara knän om det.
Fast innan själva grejen blir av, så må det diskuteras rätt mycket kring ämnet förstås.
Puss.

2008-03-20 @ 10:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0