Förkylningstider

Jo det får man väl dock lov å säga att det är .. hade en bra helg med skitbra fest hos manne . det var redigt skoj var det! sen på lördagen efter att inte behöva lyfta ett finger för att göra något så gick vi ett hus bort för att fortsätta hänga hos dummi . grymt trevligt det med . sen gick jag å denice å raz solade på söndagen å köpte massa gott för att trycka i oss under vår filmkväll ..

Gick utan mössa.
Ja det gjorde jag ju . med min nya rakade skalle gick jag utan mössa till solariet å affären på söndagen . fick genast fett ont i huvet å ont i öronen . dessutom rinner näsan . det är det värsta jag vet! att det räcker . jaa . helvete . det är så bara .. kan inte gå utan huva heller på huvet för då blåser det om nacken å man blir sjuk ..

Vi hade iaf en filmkväll i söndags då vi kollade på Joshua å Bucketlist . Joshua var en drama/thriller i väldigt segt tempo om en helt skadad jävla snorunge som inte kunde hantera att få en lillasyster å började sakta men säkert bryta sönder familjen . jävla freak till unge!!! kort å gott . den va inte så jävla bra . mest bara jobbig att se ..

Bucketlist däremot väckte ju en hel del tankegångar om att man ska leva varje dag som om den vore den sista .. Jack Nicholson å Morgan Freeman i huvudrollerna i en redig feel good rulle . det var en jävligt lyckad kombination måste jag säga . mycket värd att se för er som kanske tappat lite av livsgnistan .

Raz drog igår iväg in till stan efter att ha varit inneboende över helgen . han har sjungit å kedjerökt å svullat å druckit folköl i takt med att jag har legat å snorat å varit trött å på dåligt humör .. hela gårdagen gick åt till att ligga å trycka i soffan å kolla på alla sitcoms som går från kl.16 på måndagar till att man somnar runt 01 ..

Sen kom ju Ingela då igår . ElDempos lillasyster . hon har ju sportlov den rackarn :D tänk om man kunde få uppleva sånt igen . men nee . gammal är man ju å utan jobb . å hade man jobb så får man ju inga lov .. fast jag får väl se min tid utan jobb som ett konstant sportlov då . hehe! får väl se vad som händer i sommar här nu . jag känner mig redo för att jobba på kommunen ett år till . varför inte liksom? det är ju fan det bästa jobbet man kan ha på sommaren tycker jag . älskar att bara strosa omkring på sommrarna med skank å filosofera ..

Får väl se vad dom säger uppe på Af om det . helst ska jag väl inte åka runt i den karusellen heller utan skaffa mig ett riktigt jobb eller börja plugga till nåt vettigt . såg dessutom i tidningen idag att det var ett ordentligt underskott på fritidspedagog . nåt som jag faktsiskt har funderat på att plugga till . då vet man ju det då .. om jag börjar plugga till det så har man ju jobb sen då .. men i mitt fall så är jag inte klar förrän om 4 år typ . det är det jag tycker är så jävla drygt! hur fan ska jag fixa det här!? att börja sätta upp små mål efter vägen är en bra början säger dom . men jag är en sån som gärna ser en helhet å tänker långt iväg . å min ork försvinner ..

Idag då? strålande sprotlovsväder med sol å snö .. hade man haft pengar så hade man ju gärna hittat på något . faktum är ju bara det att jag är fattigare än vad jag har varit på ett par år tror jag .. sen hade det underlättat om vi hade haft bil .. då hade ju ja å D å Ingela kunnat åka nånstans å göra något som jag uppskattar dessa dagar med sol å snö . ni vet . fjällen eller en enkel pimpelfiske tur .. (det gör en frisk i själen) ..

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0