Thorsten Flinck

Han är ett missförstått geni . det har jag alltid tyckt . varför tvingas han leva i misär medans han forna bästa vän Micke Persbrandt lever i lyx?

Ser mig själv.
Thorsten säger att han ser sig själv som 3 personer men föraktar dom alla . jag ser mig själv i Thorsten .. mycket av hans tankegångar liknar mina egna . det var skönt att få läsa den här intervjun om en man som levt i härbärgen å trappuppgångar i 6 år(!) . shit vilken tuff man han är ..

http://www.expressen.se/noje/1.1094922/thorsten-flinck-lever-som-hemlos

Han står på scenen å är helt genial enligt kultursidorna . samtidigt som han vaknar av att en piketsnut står å slår honom i ett trapphus morgonen därpå .. vad är galet? vad är vridet i sverige? här kommer ett urplock ur intervjun:

Du verkar vara många personer i en?
-Ja så är det. Men jag tycker inte om någon av dem, jag föraktar dom faktiskt.
Dig själv?
-Nej nej, de personerna.
Du anses vara väldigt intelligent.
-Det är en oförmåga, jag skulle gärna vilja vara mindre intelligent, mindre seende. Dumma människor mår ganska bra faktiskt.

Jag kan väl inte göra mer än att hålla med .. jag har tänkt precis på samma sak . ser man mindre mår man bättre .. så enkelt är det bara .. jag förstår varför han flyr in i drogerna ..

Hoppas dock på att Thorsten får någonstans att bo snart . ingen ska behöva vara hemlös!

xxx

Kommentarer
Postat av: Anonym

som man bäddar får man ligga, det gäller i högsta grad Thorsten, så snälla sluta tycka synd om honom, vi som änner honom är rätt trött på samhällets medberoende.

2008-03-24 @ 12:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0