Fina Slogans! Men Östersund då?

Hahaha . fy fan vad roligt .. att lägga ut ungefär 1,7 miljoner för att få fram en slogan till Skottland som lyder: Welcome to Scotland. Ge mig en tiondel av pengen så gör jag det tio gånger bättre!

Och i Sverige.
Det är störtroligt men på samma sätt sjukt tragiskt ..  Jag citerar: "På Gotland har det nya varumärket "Det magiska Gotland" kostat fem miljoner kronor. Fyra av miljonerna har gått direkt till en privat konsults företag.
Att ledorden "Kreativitet, livslust, närhet, livskraft, och magiskt" har kostat en miljon per ord har fått många gotlänningar att gå i taket. Kommunen har direkt bidragit med 250 000 kronor. Drygt 1,8 miljoner har dessutom tagits från kommunens statliga försvarsomställningspengar."

Vad fan är grejen .. hahaha . my good . å inte nog med det så listar dom slogans över Sveriges olika orter som har slogans som i vissa fall är riktigt fula! Men östersund står inte med . but why!? eller ja iofs . vad är vår slogan?
Östersund - Miljöstaden! eller Östersund - Vinterstaden! eller vad är det? kan inte komma på .. men snälla låt oss slippa lägga miljoner på att komma på sånna sjukt dåliga slogans! eller är det det vi redan gjort? i så fall vill jag veta det som Östersundare.

Jag listar några instressanta slogans ..

Bräcke - Första Klass (haha .. hur hade dom tänkt här?)
Hjo - I LOVE HJO (i Surfarns hem verkar det vara kärlek till övers)
Vingåker - En promille kan inte ha fel! (no shit!?)
Fagersta - Här får du livstid (vill man dit?)
Malå - He som hänn he hänn hänna (det SKiiiter jag i!!)

Frågan är då ganska naturlig så här på slutet . vad har alla dessa slogans då kostat tillsammans att plocka fram för kommunens jävla julrims-tramsstuga i fjällen med för mycket sprit och skoteråkning på skattebetalarnas bekostnad?

Läs här!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha, malå är ju sveriges kärna! Malå by night - no one in sight!

2008-09-17 @ 22:46:17
Postat av: bacardiraz

fffyyyyfan säger ja bara hahahahaha=)

2008-09-18 @ 15:34:44
URL: http://bacardiraz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0